Alla inlägg den 10 april 2011

Av Yujin Zhang - 10 april 2011 18:17

Och så lider denna helg mot sitt slut. Sitter här i nån datasal på KTH och tänkte komma igång med programmeringen som jag ligger såååå mkt bakom just nu men får se hur mycket man får gjort ikväll.


Lördagen bjöd på jobb på Spårväg City 11:31-19:58 och det va mycket folk det. Huvudsaken var att alla var jättetrevliga och det hände ingenting "out of the ordinary" förutom på sista varvet där några ungdomar ville bråka med mig. Det fick de inte utan de fick gå av vid nästa hållplats och så var den saken gjort.


Efter jobbet blev det raka vägen hem för jag var så trött från arbetsdagen samt dålig sömn natten innan. Några timmars sömn senare vaknade jag och så blev det saöndag. Även idag stod Djurgården på schema fast på Djurgårdslinjen och idella basis. Åkte en halvtimme senare än lördag till Djurgården och det fick bli vagn 333 denna gång. Dagen gick hyfsat snabb och det var inte mer tjat än vanligt om det där med att enbart SLs kort gäller på museispårvagnen. Under dagen lyckades jag även ragga en Spårväg Citytjänst för morgondagen, 10:29-19:04 vilket är jättebra för jag är sugen på att jobba på City igen främst för att det är lite mer människor i rörelse.


Dagen slutade 17:22 och nu, drygt en timme senare sitter jag och bloggar. Tanken är att efter jag har lagt upp detta inlägg så ska jag börja med programmeringen, men vi får se hur det kommer gå.


/Y

Ovido - Quiz & Flashcards