Alla inlägg den 7 april 2011

Av Yujin Zhang - 7 april 2011 21:15

Blev uppringd av Jim på eftermiddag och undrade om jag kunde göra honom sällskap medan han väntade på hans tur vid Poliskontoret för att fixa pass. Visst, varför inte, jag kom ändå ingenstans med programmeringen (som jag fö måste vara färdig med om en vecka, men saknar verkligen lust och ork just nu). Åkte dit och får reda på att han redan väntat där i trekvart och det var typ 40 av 80 nummer kvar. Efter lite mer än en timme efter jag kommit så var det äntligen hans tur och fem min senare kom han ut och jag var helt inställd på att han glömde något för inte kan det vara så där lätt?


Men visst var det så. Den här proceduren påminner mig om när jag skaffade leg på Skatteverket förra året. Där fick jag en nummerlapp, 55 nummer. 2½ timmar senare var det min tur. Vad gjorde dom? Jo, bara att kolla att jag är jag och att jag har betalt avgiften och 1min senare fick jag en ny nummerlapp med 50 nummer till. 3 timmar senare var det äntligen min tur. Gick fram, kille tog en bild och bad mig skriva under och 5min senare var det färdigt. 5½ timmar besvär varav 5timmar 24minuter gick åt att vänta... Jaja, vad ska man säga.


Men men, nu är passet fixat så nästa steg är egentligen bokningarna. Det är lite väl tidigt att boka billiga flyg hos Ryanair för slutet av juli så nu får vi avvakta lite med resan i ett par månader antar jag.


Imorn blir det fö jobb. TL ringde imorse och jag fick typ 3 timmar jobb på eftermiddagen med start 15:31. jippi :D

Ovido - Quiz & Flashcards