Alla inlägg den 13 december 2009

Av Yujin Zhang - 13 december 2009 22:22

Då var det spikat. Det blir ett traditionsenligt Norrlandsbesök under v9. Denna gång blir det dagtåget på söndag v8 från Gävle som ska ta mig till Ö-sund, framme kl19 på kvällen. Från Stockholm blir det Upptåget till Gävle. Varför? Jo, från Gävle kostade biljetten 139kr medan från Stockholm blir priset hela 402kr så plötsligt. Så det är mer än prisvärt att ta Upptåget a 12:50kr från Väsby. Jag tror det är tom smidigare för min då, för då behöver jag bara ta 524 från Vallentuna till Väsby, istället för att åka via Stockholm C.


Sedan ska man stanna i Ö-sund till tisdag och då åker jag vidare uppåt, till Ö-vik där jag träffar Öviks bussmupp. Han kommer köra oss till Skelleftehamn där deltagare nummer tre joinar. Onsdag morgon börjar "årsmötet". Exakt resplan är inte färdig än, men en sak är säker, vi kommer sluta i Boden på fredag kväll, för då går nämligen mitt nattåg ner till hufvudstaden. Appropå det, undrar om jag kommer få träffa Mojo igen, det var länge sen. Han kanske har lite mer Veoliauniform som han inte längre behöver?


Hursomhelst, det kommer bli roligt. Nedräkningen har börjat.


//Yujin

Ovido - Quiz & Flashcards