Alla inlägg den 29 december 2008

Av Yujin Zhang - 29 december 2008 20:58

Ja idag gick man inte upp förran kl11 efter förra nattens tv tittande. Solen sken genom fönstret och plötsligt tog jag spontanbeslut att åka någonstans och fota när det ändå är så bra väder. Bakom mig lämnade jag någonting som har plågat mig mer eller mindre hela lovet, nämligen alla läxor som våra (snälla) lärare har gett oss under lovet.

Sagt som gjort åkte jag mot Ekerö för att prova en fotoplats som jag har funderat på prova många gånger, nämligen vid Lindötunneln som ligger mellan Drottningholm och Ekerö C. Jag tänkte att stå toppen av berget och zooma in med min 40-150mm objektiv och eftersom det fanns inte det minsta moln i sikte måste det ha varit perfekt.

Men som vanligt gällde Murphys lag. När jag kom dit visade det sig att i riktning mot Ekerö fanns det en skarp högersväng som gjorde det omöjligt att fota miljön och inte bara bussen så jag gick över till andra änden. Väl framme visade det sig att solen hade redan sänkt så lågt att bussen skulle vara helt mörkt om jag ville få annat än bara vit duk i bakgrunden. Jag bestämde mig att ändå prova och så började klättringen. Det var isigt och halt på vägen upp halvvägs såg jag att det var ingen idé att fortsätta eftersom sista biten såg för brant ut och stängseln som ska skydda mig mellan liv och död var långt ifrån perfekt skick. Det tog mig inte länge för att bestämma att skita i det och klättra ner - som tog sin lilla tid.

Väl nere tänkte att gå en bit för att försöka fota NÅGONTING åtminstone så att hela dagen inte gå åt spillo men efter 50m blev det för kallt och jag började nysa. Ett snabbt titt i tabellen visade sig att det var kvartstrafik samling i bägge riktningar och då bestämde jag att det var lika bra att åka hem istället för att bli förkyld sisåhär under nyåret.

Jahupp, imorgon ska man försöka göra _lite_ läxor hemma innan man beger sig ut för att handla mat inför nyåret. Får väl se hur det blir...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards