Alla inlägg den 26 december 2008

Av Yujin Zhang - 26 december 2008 23:33

Jaha, då har man börjat blogga också. Har funderat på det ett tag och till slut bestämde jag att prova på det och se hur länge man orkar med det.

 Dåså, ska man börja lätt så kan jag väl börja med att förklara varför namnet på bloggen heter som den gör - Perkele Trafikki Oy.

Jo, allt började under mitt besök till Norrland i somras med kompisen Jim. Vi spenderade en hel vecka i Norrbotten (som ligger i Norrland för 08:or som tycker allt_norr_om_Östermalm_är_Norrland). Under denna resan åkte vi rätt mycket i inlandet, längs rv45 och såklart hörde man, förutom samiska, också en hel del finska. Efter knappast två dagar i Norrlands inland tyckte vi att vi hade hört tillräckligt med finska att vi började imitera dem, alltså prata svenska med finsk dialekt. Och då kom det, ut ur ingenstans - Perkele Trafikki Oy! Det perfekta namnet för våra bussföretag, om vi nu kommer starta någon i framtiden.

När vi ändå är in på Norrbotten kan jag passa på att säga att jag längtar dit igen och nu helst en bilsemester på 2-3 veckor när man har skaffat körkort och då tänker jag besöka varenda by som finns i Norrbotten!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards